Dolgu Uygulamaları

Dermal Dolgu malzemeleri deri altına kırışıklık, sarkma, çökme, izleri gidermek ve şekil vermek için enjekte edilen sorunlu olan ve eksiklikleri olan bölgeleri, işlevsel hale getirmek için doldurarak sorunu tedavi etme Yıllar içerisinde deri katmanlarında yağ dokusu, kollajen ve elastik liflerde azalmalar olur. Özellikle göz altı bölgesi, dudaklar, çene bölgesi, burun, nazolabial bölge, alın bölgesinde kırışmalar ve sarkmalar ortaya çıkar. Yüzün orta ve alt kısımlarında sarkma ve kırışıklıklarda dolgu enjeksiyonu başarıyla kullanılabilir. Mutlaka bu konuda tecrübe edinmiş bir doktor tarafından uygulanması gerekir. Çünkü dolgu maddesinin hangi noktaya ne dozda enjekte edileceğini ancak tecrübe kazanmış bir doktor hakim olabilir. Dermal dolgu işlemleri için özel bir dolgu ilacı kullanılır.

Cilt Dolgusunda Kullanılan İlaç ve İçeriği Nedir?

Dermal dolgular içerdikleri etken maddelere bağlı olarak etkinlik süreleri ve güçleri değişmektedir. Klinik pratiğinde en sık kullanılan dolgular hyaluronik asit etken madde içeren ürünlerdir.

Hyaluronik kendi haciminden neredeyse bin kat fazla su barındırabilir. Bu durum cilt sağlığı, cildin gençliğini koruması, kırışmaması ve sıkı görünmesi için oldukça önemlidir. Ciltteki bir çok problem de hyaluronik asit eksikliği ve kaybından yaşanmaktadır. Yani su ve hyaluronik asit eksikliğinden. Bu nedenle de cilt dolgusu ile hem görünüm düzeltilir hem de cilde ihtiyacı olan maddeler enjekte edilerek deri sağlığı desteklenmiş olur.

Bu maddenin diğer  önemli özelliği de doğal olarak vücutta bulunmasından dolayı, uygulama yapılan kişide alerjik bir reaksiyona neden olma riskinin olmamasıdır. Eğer sonuçtan memnun kalınmazsa hyalurinaz denen bir madde ile anında eritilebilir.

Cilt Dolgusu Hangi Bölgelere Yapılabilir ?

Cilt dolgusu işlemleri; yüz bölgesinde her alana yapılabilir. Bunun dışında, dekolte, boyun, eller, ayaklar için ve hacim kazandırma ameliyatlarına ek olarak göğüs, kalça, baldır, kol gibi bölgelere de cilt dolguları yapılmaktadır.

Dolgu uygulaması ne kadar süre alır?

Dolgu enjeksiyonu 20- 30 dakika sürmektedir.

Dolgu uygulamasında acı hissedilir mi?

Dolgu uygulamaları iğne ve kanül ile yapılmaktadır. İşlem öncesi anestezik krem sürülür. İşlemin acısı azaltılır. Bu yüzden işlem sırasında acı fazla hissedilmez.

Dolgu tedavisinin sonuçları ne zaman görülür?

Dolgu yapıldıktan sonra volüm etkisine bağlı sonuçlar hemen görülür. Hyaluronik asit içeren dolgular su tuttukları için asıl görüntüsü bir ay sonra ortaya çıkar.

Dolgu tedavisinin etki süresi ne kadardır?

Kalıcılık süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte maddesinin yapılış teknolojisine göre 6- 18 ay kadardır. Her dolgu etken maddesi cilt altında doku yapımını aktive ettiğinden dolayı dolgular tam erise bile işlem öncesine göre etkinlikleri devam etmektedir.

Dolgu uygulamasının yan etkileri nelerdir?

Tüm kalıcı olmayan dolgularda olduğu gibi geçici olarak kızarıklık, şişme, ağrı, morluk veya dolgu bölgesinde hassasiyet görülebilir. Çok nadiren herpes tetiklenmesi, damar tıkanıklığı ve cilt enfeksiyonları meydana gelebilir. O yüzden deneyimli, bu konuda uzman hekimler tarafından yapılmasını öneririm.

Dolgu uygulaması bazen etkisiz olabilir mi?

Dolgu uygulamaları uygun doz ve uygun ürün seçildiğinde çoğu zaman etkili olur. Ancak bazen yapılan madde miktarı yeterli olmayabilir. Gerekli sayıda tüp açılmayan hasta sonuçları yetersiz görebilir. Ayrıca kullanılan dolgu maddesinin yoğunluğu ve kalitesi sonuçları etkiler.

Dolgu enjeksiyonlarıne kadar süre iş ve sosyal yaşamı etkiler?

Uygulama sonrası kişi rutin aktivitelerine hemen dönebilir. Nadiren geçici olarak morarma ve kızarıklık görülebilir. Morluklar makyajla kapatılabilir.

Dolgu işleminden önce nelere dikkat edilmelidir?

Morarmayı artıran ilaçlar aspirin ve ağrı kesiciler, kan sulandırıcı ilaçlar, yeşil çay, gingko, sarımsak, ginseng, ekinezya, balık yağı, vitamin C ve vitamin E kullananlarda morarma riski yüksektir. Eğer mümkünse tedaviden 5-7 gün önce bu ilaçların alınmamasında fayda vardır.

Dolgu işleminden sonra nelere dikkat edilmelidir?

Tedavi sonrası bir kaç gün aşırı sıcak (banyo, güneşlenmek, solaryum gibi), aşırı egzersiz, aşırı mimik hareketlerinden kaçınmak gerekir. Yatarken sırtüstü pozisyonda kalmaya çalışılmalıdır.

Dolgu diğer cilt yenileme yöntemleri ile birlikte kullanılabilir mi?

Dolgu cilt yenileyen lazer, radyofrekans, fokuslu ultrason, PRP işlemlerinden sonra yapılarak işlemlerin sarkma, kırışıklık ve iz tedavilerindeki etkilerini artırır. Dolgu sonrası mezoterapi yapılarak dolguların ekinliği artırılır. Botoks öncesi veya sonrası dolgu yapılarak çok daha iyi sonuçlar sağlanır.

Yüz ve Dudak Dolgusu Kimlere Uygulanamaz?

Cilt dolguları için uygunluk sağlamanız sağlık ve hormonal durumunuzla paraleldir. Tüm estetik işlemlerde olduğu gibi,

• Gebelik, bebek emzirme
  • Ergenlik
  • İlaç tedavisi süreçleri gibi durumlar cilt dolgusu uygulaması içinde engel teşkil eder.

Çünkü dolgu maddesi içeriği olan hyaluronik asit her ne kadar vücudumuzda var olan bir polisakkarit olsa da yukarıda sıralanan durumlarda, hyaluronik asit ve diğer maddelerin dolgu olarak enjekte edilmesi halinde herhangi bir olumsuzluk yaratma ihtimali de vardır. Bu nedenle söz konusu kriterleri taşıyan hastalar cilt dolgusu için uygunluk sağlayan kadar uygulama yapılması sakıncaldır.