Sivilce İzi-Akne Skarı Tedavisi

Sivilce İzi – Akne Skarı Tedavisi

Aknelerin tedavi olması veya kendiliğinden gerilemesi sonucu geriye bir takım problemler kalabilir; Akne skarları. Akne skarı sivilce izi anlamına gelmektedir. Toplumda sık rastlanılan ve bazı hastalarda ciddi görsel problem oluşturan sivilce izlerinin tedavisinde kullanılan yöntemlerden kısaca bahsedelim;

Fraksiyonel Lazer Tedavisi

Fraksiyonel lazer tedavisi ile deriye kısmi hasar verilmesi planlanır. Hasardan kastımız boyutu milimetreden küçük noktacıklardır. Hasarlı bölgelerin etrafı sağlam deri adacıkları ile çevrilidir. Bu sayede iyileşme hızlı bir şekilde gerçekleşir.

Problemli alanlarda kontrollü bir yeniden yapılanma sağlanması tedavinin temel amacıdır. Akne skarı şiddetine göre seans sayısı 3 ila 5 arasında değişmektedir. Seans aralıkları ortalama 1 aydır. Uygulamadan yaklaşık 30-60 dakika önce uyuşturma sağlayan kremler sürülerek tedavi bölgesinde anestezi sağlanır. İşlem ortalama 30 dakika sürer. Uygulamadan sonra iyi bir güneşten koruma gereklidir. Bu yüzden yaz mevsiminde uygulama yapılması önerilmez. Güneş koruyucular haricinde hızlı iyileşme sağlayan kremler doktorunuz tarafından önerilecektir. Ortalama 5-7 gün içerisinde işleme bağlı belirtiler ortadan kalkar. Uygulamanın sonuçları her seans kendini gösterir. Ancak son seansın üzerinden 1.5 ay geçene kadar toparlanma devam eder.

Yapılan çalışmalarda hastalar memnuniyet oranları açısından %75 mükemmel, %10 iyi %10 orta ve %5 hafif düzeyde sonuç gördüklerini bildirmişlerdir.

Altın İğneli Radyofrekans Tedavisi

Son dönemlerin popüler uygulamalarındandır. Uygulamada kişiye özel altın iğne-titanyum mikro iğne uçları bulunduran başlıklar kullanılır. Tedavi edilecek alanın genişliğine göre 25-64 iğne içerir. Uygulamadan yaklaşık 30-60 dakika önce uyuşturma sağlayan kremler sürülerek tedavi bölgesinde anestezi sağlanır. İşlem ortalama 30 dakika sürer. İhtiyaca göre ayda 1 kez 3-5 seanslık uygulama gerektirir. İşlem derinin üst tabakasına zarar vermediğinden dolayı yaz kış uygulanabilir. Uygulama sonrasında hafif kızarıklık, ödem beklenen bulgulardır. Genellikle kabuklanma görülmez. İşlemin etkileri yaklaşık 2 gün içerisinde ortdan kalkar. Uygulama sonrası güneş koruyucu ve hızlı onarıcı kremlerin kullanımı günlük hayata dönüşü hızlandırır. Uygulamanın sonuçları her seans kendini gösterir. Ancak son seansın üzerinden 1.5 ay geçene kadar toparlanma devam eder.

Yapılan çalışmalarda hastalar memnuniyet oranları açısından %75 mükemmel, %15 iyi %7 orta ve %3 hafif düzeyde sonuç gördüklerini bildirmişlerdir.

PRP Tedavisi

Pek çok alanda kullandığımız PRP uygulamasına sivilce izi tedavisinde de başvurmaktayız. Doku metabolizmasını hızlandırma ve yeni yapıtaşlarının üretimini arttırma özelliğinden dolayı genellikle fraksiyonel lazer, altın iğne, dermapen gibi yöntemlerle birlikte kullanılır. Tek başına direkt enjeksiyon yöntemi ile de kullanımı vardır.

2-4 hafta ara ile en az 3 seans yapılmalıdır. Diğer yöntemlerle kombine kullanıldığında trombositten fakir kısım plazma olarak kullanılırken zengin kısım enjekte edilerek kullanılır.

Dermapen Dermaroller Uygulaması

Dermapen ve dermaroller cilt mikroiğneleme uygulamalarıdır. Deriye kontrollü bir hasar verilerek yeniden yapılanması hedeflenir. Cilt yüzeyine açılan binlerce kanal sayesinde o bölgede ciddi bir yeniden yapılanma başlatılır.

Uygulamadan yaklaşık 30-60 dakika önce uyuşturma sağlayan kremler sürülerek tedavi bölgesinde anestezi sağlanır. İşlem ortalama 30 dakika sürer.Akne skarı şiddetine göre seans sayısı 4 ila 8 arasında değişmektedir. Seans aralıkları ortalama 2 haftadır.

Sadece mekanik bir işlem olduğu için fraksiyonel lazer ve altın iğneye nazaran daha düşük sonuçlar verir. Ancak diğer tedavilerden çekinen hastalar için iyi bir alternatiftir.

Gördüğünüz üzere sivilce izi tedavisinde temel olarak kullanılan yöntemler bunlardır. İşlemler tek başına yada birkaçı bir arada olacak şekilde uygulanabilir. Günlük pratiğimde ciddi skarı olan hastalarda altın iğne, prp ve dermapen uygulamasını kombine olarak aynı seansta uygulamaktayım.