Leke Tedavisi

leke-tedavisi-istanbulLeke sebepleri içerisinde onlarca farklı teşhisi barındıran oldukça geniş bir konudur. Ancak leke dendiğinde anlaşılan çoğunlukla bayanları etkileyen Melasma dır.

Melasma bayanlarda yüz bölgesinde en sık leke sebeplerindendir. Neredeyse bütün hastaların hikayesinde gebelik yada doğum kontrol hapı kullanımı esnasında ortaya çıkış mevcuttur. Güneş ve hormonal değişiklikler melasma için tetikleyici faktörlerdir.

Melasma doğum yada doğum kontrol hapı kullanımı sonrası gerileyebilir veya kronikleşebilir. Kronikleşmesi halinde özellikle ilkbahar ve yaz mevsimlerinde hastada büyük sosyal endişe uyandırabilir.

Leke tedavisinde kimyasal peeling, lazer tedavileri, enzimatik peeling, mezoterapi gibi pek çok yöntem kullanılabilir.

Önemli olan Dermatoloji uzmanı tarafından lekenin muayene edilerek yerleştiği deri tabakası saptanmalı ve hastanın durumuna en uygun tedavi ve tedavilerin kararlaştırılmasıdır.

Kimyasal peelingler içerisinde leke tedavisi amaçlı özellikle glikolik asit tercih etmekteyiz. Tek başına yada kombinasyon içinde uygulanabilir. En az 4 seans uygulanmalıdır. Uygulama yaklaşık 20 dakika sürer ve komforludur.İşlem sonrası belirgin bir soyulma-kızarıklık olmaz.

Lazer Tedavileri

Leke tedavisinde en sık başvurulan lazer çeşitleri Q anahtarlı lazerlerdir. Bu lazerler derin lekelere etkilidir. Epidermal yani daha yüzeysel lekelelerde ise CO2 fraksiyonel lazer veya Thulium lazer tercih edilebilir. Q anahtarlı lazerlerde uygulama ağrısızdır. Ortalama haftada 1 kez olacak şekilde en az 4 seans yapılmalıdır. Lekenin haricinde cilt kalitesinde de anlamlı iyileşme sağlar.

Kısaca enzimatik peelinglerden bahsedelim. Enzimatik peeling yöntemleri, Dermamelan ve Cosmelan leke tedavisinde son dönemde oldukça sık başvurduğumuz ve leke ile mücadelede biz Dermatologların elini güçlendiren önemli tedavi yöntemleridir. Cosmelan epidermal yani yüzeysel lekelerde, Dermamelanı ise dermal yani derin ve kronik lekelerde tercih etmekteyiz.

Bu uygulamalar lekeleri tedavi ederken, yaşlanma karşıtı etkileri ile de dikkat çeker.

Tedavinin Avantajları

• Pigmentlerin soyularak atılmasının yanı sıra aynı zamanda hücrelerden sentezlenen yeni pigment oranını da kontrol eder.
  • Aynı zamanda ciddi bir yaşlanma karşıtı tedavidir.
  • Hasta tedavi sürecinde kliniğe sadece 2 kez gelir. Zaman açısından avantajlıdır.
  • Tek başına tedavi başarı yüzdesi diğer tedavilere kıyasla daha yüksektir.
  • Lekenin tekrar etme ihtimali diğer tedavi yöntemlerine göre daha düşüktür.

Leke mezoterapisi ise leke açıcı özelliği bulunan vitamin ve maddeleri içeren karışımların cilde enjeksiyonu işlemidir. Ortalama haftada 1 kez 4-8 seans yapılmalıdır.

Gördüğünüz gibi pek çok tedavi yöntemi bulunmakta ve her birinin etki şekli farklı olmaktadır. Leke tedavisinde en mantıklı davranış kulaktan dolma krem veya tedavi arayışı yerine Dermatoloji uzmanına başvurmak ve leke şekline göre en makul tedaviyi belirlemektir.